Followers

30 October, 2008

KEMPUNAN JIWA....

ku ciptakan khasnya untuk luahan hati ......
ku ciptakan untuk aku meredakan hati.....
ku ciptakan untuk aku muhasabah diri....
ku ciptakan untuk aku meluah apa yang meracun jiwa....
ku ciptakan untuk aku hanyut dalam khayalan ciptaan ku sendiri...
ku ciptakan untuk aku mencari ketenangan perasaan.....
ku ciptakan untuk aku mengenali diri....
ku ciptakan untuk aku beritahu pengalaman aku.....
ku ciptakan untuk aku mencipta pengajaran.......

akan kuceritakan semuanya pahit maung kehidupan....
pengalaman dan takdir yang tersurat.....apa yang tersirat...
betapa berharga...... betapa benilai.... lebih dari sebutir permata....
ku ceritakan perit hidup yang ku lalui ketika semua masih lagi berkhayal di alam sukaria....
ku ceritakan kenyataan hidup yang kuterima dengan senyuman dan keredhaan......ketika sumua sedang bermimpi manis nya kehidupan ini....

kuceritakan kejayaan hidupku yang terlalu dicemburui....
kuceritakan apa yang Tuhan telah beri itu ada timbal balik nya.......
kuharungi hidup dengan keindahan dari dimata sekeliling......
tanpa sesiapa tahu kenyataan sebenarnya takdir yang mengekoriku......

No comments: