Followers

04 August, 2010

Masih Jelas.....

dimulakan pagi ini dgn Bismillah.......... Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Penyayang......

"Masih jelas setiap garisan halus
Bila senyuman kau ukirkan untukku
Masih jelas setiap lekuk penjuru
Menghiasi wajahmu waktu kau renung aku"

hari ini 4 august 201o... i'm officially jobless....... huhu
pernah aku suarakan... tak pernah lagi sehari dlam hidup aku pijak dimuka bumi Allah sebagai sorang penngangur.... mukin aku kena rasa menjadi seorang itu.... tapi mohon ku pada yg Esa... biarla hanya beberapa hari... cukup la aku memegang jawatan ni... jawatan x bergaji ni... siapa sangka... betapa tekad untuk aku melepasakan jawatan yg sgat mahal harganya... demi menjaga harga diri dan darjat aku sebagai seorang manusia... ego kah aku???? kalu btol aku ego dah bertahun aku melangkah... tapi apabila kesihatan mula menghambat dam tubuh badan mula menunjukkan protes dan memberontak dari dlm... aku akur... aku harus melangkah pergi... tubuh aku x mampu menahan tekanan melampau akibat keaadaan kerja yg sagt ribut!!!

hingga hari ini... masih ada beberapa panggilan menngintai aku.... cukup hanya intai shaja... masih blom yg mahu melambai bersungguh.... yg mengintai mmg agak hebat dan amat mengejutkan.. x pernah perlintas di benak fikiran dats big MNC will interested on me... mungkin aku terlalu memandang rendah pada diri... doaku.. moga ada tempat utk sikerdil aku dihati mereka....

hari minggu menjenguk si buah hati... mia n lala... tak bole tgk wajah my swit twin sis... i luv them so much... hanya wajah2 manis ni je dpt mengubat hati lara aku.. aku hanya senyap melayan kerenah simanis2 ni... mulut mcam bertih jagung bercerita hari2 mereka yg byk aku terlepas.. sebab dua.. asik berebut sapa nak cerita dulu.. simanis2 cayang ni.. akan gunakan sepenuh2 masa utk bercerita segala2 perihal mereka dan rakan... Ya Allah... berilah aku peluang untuk terus menjaga simanis2 ni.... x kira berapa susah aku... biar x makan pun aku.. tp kalu bole sekali pun aku x mau mengecewakan buah2 hati ku... YA Allah... menitis air mata ketika menitip...... aku takut aku x mampu lagi menanggung mereka... aku x mau mereka merasa susah hidup walau sehari... biar semua aku yg rasa... biar derita aku yg tanggung... lahir mereka didunia x sempat merasa kasih sayang ayah... seawal umur dah berdikari keasarama anak yatim.... sudah cukup sengsara kesusahan yg mereka rasa... aku x mahu sehari pun mereka rasa kurang kasih sayang dan sensanra kesusahn.... sekali lgi.. biar aku sahaja... biar aku..... terkejut tahu kakak yg tidak bekerja... adik dan rakan buat solat hajat untuk aku... tergamam seketika.. terharu dan tiada kata dlpat aku ungkapkan... mmmg sungguh.... mereka semua org yg hidup dlm kepayahan dan kesusahan sejak celik mata.... dilahirkan tanpa kemewahan.... semuda usia sgt cepat mereka menangkap kesusahan yg dialami org lain.memahami...dan cukup paham.. aku sgt tergamam bila memikirkan.... betapa anak2 kecil ini sgt mulia.. YA Allah ... aku memohon kepada mu YA Allah..... permudahkan la hidup mereka... berilah mereka dari kalangan Malaikatmu untuk memeilahara mereka.... berilah kejayaan dan kesenangan untuk mereka....

bila difikirkan... lihatla.. manusia yg sering alpa.. pada kesusahan dan derita org lain... aku sendiri jadi selalu lupa.. sukar mahu ku ungkap...tapi kanak2 kecil ini mmg sungguh mengisafkan aku.......(T_T)

dan hanya mereka yg sungguh paham erti penderitaan... kepayahan hidup... waima mugkin pernah menahan lapar....... :( ,,,berat hati aku utk simanis2 ku merasai semua penagalaman ini... cukup la aku seorang yg dah melalui saat paling getir dlm idup aku... x sanggup utk aku biarkan mereka merasa.. apa yg pernah aku hadapi... x mungkin....

1 comment:

edan rashid said...

hoh... macik... ada blog upanya... ehehehehe... yeeee.. gue tau ko sedih... tapi sampai hati ko pergi tanpa menemui aku... ahahaha... rasanya di saat ni ko dah ada kerja baru moga2... lupakan tempat itu dan ambil pengalaman berharga untuk hari2 mendatang... aku tau ko kuat menghadapi segala dugaan maha besar ni... kalau tak takkan ko berani berenti camtu je kan... apa2 pun... be strong... dan moga rezeki ko temui di tempat baru adalah rezeki yang ikhlas... ^_^ peace... darik edan...