Followers

13 May, 2010

:: Score A ::


ayu yg dah berjaya dgn hai o nyee........ hik....hik....

terjebak gak aku.... tapi belum akhirnya okie.....

kisah bermula apabila desakan bermula... apalagi kalau bukan kewangan.......
aku dah pon benti keja.... ain pon separuh jiwa keja.......
pikir punye pikir... apa keja la nak buat...... mcm2 kuar... brainstorm abes abesan.. jln paling mudah MLM.... muahahahhaha.... tapi iman masih dipgang... menyahkan sumer mlm berunsur syubhah.... so... konklusi nya... "zero"... sumer mlm mmg ada syubhah dan akan tinbul was n syak... maka akan jatuh haram... suke atila org nak kutuk aku apa kan... tapi ada satu yg memampangkan sijil syariah pada businessnya... itulah Score A... kami mule berdiskusi... hampir setiap hari jam 1 hingga 2 ptg... hari2 ye... okie... tanpa keputusan muktamad n kata putus... asik2 soalan yg sama... "ko rasa camne? haram ke tak... kalu macam ni...bla..bla....bla...debat lagi... haram sebab bla....bla... bla... ok... haram...haram.... esok tanya balik.... ko rasa kalu skang dah mcm ni camne haram ke tak??? bla...bla...bla... hurmmmmm.... apa akhirnya.... ahahhahaha.... itu la hujah aku kat parlimen teja bersama barisan kabinet2.... tak de satu usul pon aka diluluskan... camne rakyat nak membangun... isk2..... tu la politik......

satu email masuk... hanif namanya... pelik... aku respon... sebab hati aku kata oooo... inilah kawn yg ckp tu... dah bg mail pon... suke ati aku mereply.. setuju nak dgr... bile aku ajak ain... ain blur... pesal ko ni... la ko yg ajak aku.. isk ble masa.. abes sapa yg hantar mail kat aku.... adusssssss...... kantoi........... ain x dpt keizinan dr sang suami... aku sudah tertrap.... camnoooo... hampir setiap hari hanif mendail talifon ku... isk2... mmg dah x leh lari...... so mlm tadi .. aku pergu berjumpa hanif... bersama group jutawan nye.... huhuhu..... mendegar ceramah HEBATTTTT..... (tepuk tgn semua)...... dr org HEBAT2!!!!!! majisterit.... loyar... akauntan... enginerr.... sumer ada... skerang sudah berincome 5 angka!!!!!!! aduh klise nya.... aku dah terlalu mual dgr ayat2 tu... yg kumahu gaji cukup byr kereta... byr umah... bayr zakat.... ibu ku... adik2 ku... simpanan pegi haji... dan duit sedikit untuk berpoya2.... aku x mahu 5 angka tu... lebih2 lgi yg unsurnya sgt meragukan... kalu kerna titik peluhku... jaga kambing... dpt 5 angka,.. memang aku war war kan sekg.... aku jamu kambing panggang sekampung... ngeh2..... halalan toyyiba....

sistem nya hampir separuh kuteliti.... mmg sapa... pairing la... duplicate la... huhhhhhh mual sgtttttttt.......... ayu pon confes... bisnes hai o nya yg mencecah pendaptan keseluruhan 6 angka... menyebabkan cukai nye meletoooppppp suda... lebih separuh okiee.... so.... apa kes????????? hanif agak terkedu apabila soalan itu aku ajukan... dia kata ada "cara"... kalu "cara"2 aku mmmg cukup x berkenannnnn..... skrg mcm mana,,... apa keputusan nyaaaaaaaaaa.... hanif akan mengejarku... seperti banyang2 hitammmmmmm........ tidakkkkkkkkkkkkkk

No comments: