Followers

20 November, 2008

TRANSFER FROM 360 DATED 19/11/08

sakit perut, loya, muntah2 , cirit birit...
sakit perut, loya, muntah2 , cirit birit... magnify
tak larat rasanya.... tak nak g klinik...nanti dokter korek perut aku...huhuuh... tgn ni dok gigil2 lagik tahan...... penat dah lari2 g toilet...sat terbuang...sat termuntah...... aduhai.......

semua nya start pukul 3 pagi tadi... mata aku pon dah naik lebam ni tak cukup tidur...dah la masuk tido kol 1 pagi.... wargh.........wargh...... sebunya perut..aku terjaga sebab tak leh nak menapas... penuh dah dada aku nagn angin bergumpal2 dari perut....

mmg la aku tak mkn apa2.... tak lalu nak mamam...kalu mamam org nak la...huh!!!.. semalam macam2 sgt jadi.... naik sebu otak aku nak terima benda satu persatu... tu yg turun le perut...seturusnya ke...hehehhe... terhambur segala2 nya... sebab aku hairan bin ajaib.. sekali aku sakit perut sebab tak makan... takkan lah samapai muntah...kuar air hijau dah aku rasa.. tak masuk lagi ciritnya... mana dtg nya...... padahal aku mkn kenney rogers ngan ain kol 11 pagi...tu jer... makan roti ckit gigit2 ptg tu... tapi rasa nak muntah sebab makan sambil menangis kan.....

citer pasal semalam.....bodoh tol aku... aku buat lawak ptg....menangis kat opis...teresak2... aku tak tau mana pegi otak aku masa tu...dah masuk tong sampah kot.... hurm... aku sendiri tak caya aku boleh buat keja bodoh tu.... bila aku angkat kepala... aku rasa semua staff kat keliling aku dah hilang.... sama ada depa mmg kebetulan nak pegi...atau tak larat nak dgr aku meraung tetiba cam org mengong... atau depa nak bagi ruang kat aku... atau mereka terkejut... atau tah lah... yg pastinya sampai ke hari ni sorang pon tak bukak mulut tanya kenapa aku menangis tetiba.... aku pon tak tau apa depa2 ni pikir.... cuba korang pikir kan... pempuan yg tak de perassan cam aku ni..macam depa selalu ckp la kan... tak pernah cerita hal peribadi kat opis... dan depa ni tak tau lansung hal personal aku... sebab aku mmg kureng ckit bercerita kat opis ni... most of them are my sub... dan mmg tak nak citer la pon.... kat sini jer kot... tetiba je nangis masa tgh ngadap pc.... tah le...... aku ym ain...dia turun terkedek dari opis atas.... nak pujuk aku ler... tgk muka dia lagu macam kena kunyah2 jantung aku nih...makin meraung aku....huk....huk... aku cam tak kenal aku masa tu.... napa la ku sedih sgt...

hari tu aku berlagak la kan.... dah ok...kan dah kuat....sekali aku "ter" tgk gamba..baikkkkk punya!!!!! aku terus kena sawan!!!!!!! Ya Allah..... tak sanggup rasa nya....... rupa2 nya aku cuma tipu diri aku.... i'm not yet recover.......

dgn langkah longlai ptg semalam aku balik umah... baju dah la tak basuh lagik...last week outstation pastuh balik kg lak weekend... hurm... dgn sedih jiwa aku basuh baju.... lepas solat maghrib aku mmg dah niat nak baca surah Yassin..Alhamdulillah.... dpt aku ulang 3 kali.. tu la satu2 nya petua yg slalu aku amalkan... kalu jiwa kacau..... sambil menanigs aku alunkan ayat suci... aku lagukan utk pujuk hati... rasa tenang menusuk jauh kedalam jiwa... sambil hati aku merayu pada ya ESA.... Ya Allah.... ambil lah semula semua ingatan aku kepada dia.....buangkan la cemburu hati ini.... kalu benar takdirnya dia bukan milik aku...... sayu hati ni rasa nya.... Tuhan masih nak duga aku... aku pasrah.......

sebelum tu kawan aku sorang ada hantar sms...tanya keadaan aku...selamba je aku jawab... "saya nak menangis sepanjang malam... pastuh besok pagi nak bangun dalam keadaan hilang ingatan..." upa2 nya len jadiknya.....

aku punya teori kan..... heheh.... mmg pagi tu aku rasa lega dari segi masalah jiwa... tapi upanya2 agaknya lah kan... memori tu kuar bersama bhn2 kumbahan badan aku yg tak tau dtg dari mana... habeh kuar semua.....hahahahahhaah........hopefully.... aku saja nak sedapkan hati.... kureng aku kan......tah la.....

tak cukup ngan masalah diatas... lewat tadi mlm sebenarnya aku terima sms... ingat kan mamat sorang ni...(mamat ni cal aku siang hari kat opis....masa aku tgh nangis.... mintak no hp aku...sebab otak aku tgh bengong aku bagi je masa tu... ni lagik satu masalah negara...mana dtg secret admire konon...dok call guna tipon opis selalu...rimas tol!!)... tapi bukan dia... partner aku....
semua masalah diatas sebenarnya masalh aku yg tidak berpijak dibumi yg nyata...yang aku layan baikkkk punya ....faktor penyebabnya adalah aku ada lagik satu masalah paling besar dlm hidup aku yg mmg berpijak dibumi nyata...yg aku dah buntu habes tak de jalan penyelesaian... kerana aku tak mau pikir masalah utama ni la menjadikan aku cam org bodoh melayan jiwang bangang aku selama setahun ni... lu pikir la sendiri...... masalahnya aku dah tak leh pikir....kadang2 aku sengaja lencongkan fikiran aku utk layan jiwang dari pikir masalah ni.... berat!!!!!!!!!!!!........... aku tak mampu dah... kami memang salah... yg pasti mmg salah.... aku rasa lemas bila masing2 dok pikir nak cari mana salah kami... sebab dah tak guna dah.... yg penting skang macam mana nak selesaikan.... tapi aku mmg tak de lansung idea!!!! aku paham perasan dia.... so... fair....aku tangung masalah kewangan dan dia terpaksa tangung berhadapan ngan keluarga......tah la... aku lebih suka pikir mana silap nya dari diri aku sendiri..malas aku nak share... tak kemana.... yg masalah ni aku akan usaha kan lepas ni... baru aku idea.... bila kita tak de jln penyelesaian dan temui jalan buntu...maka pulangkan lah masalah ni pada yg Satu... aku aku merayu sekali lagi..... temukan kami jalan.....

itulah guna nya dan kuasa nya Doa... Allah S.W.T anugerahkan kepada kita cara...formula.. untuk kita guna... Dia dah perintahkan kita untuk guna... maka kita kena ikut perintah tu.... setiap hari tanpa jemu...tanpa segan silu..mmg itu lah layaknya hamba yg terlalu hina ni..... sujud meminta2 setelah kita berusaha sedaya upaya.... dan minta belasNya...agar tunai kan permohon sebagimana yg telah dijanjikan.....

sambung nanti ar... perut ni meragam lagik......
Tags: | Edit Tags
Wednesday November 19, 2008 - 11:52am (SGT) Edit | Delete | Permanent Link | 0 Comments

No comments: