Followers

20 November, 2008

TRANSFER FROM 360

sALAM......

2 HARI YG AGAK GEMBIRA...

semalam pepagi dgn gaya mak datin aku dtg opis..hehehe... baju raya aku akhirnya siap... so apalagi....melaram le...... dgn muka yg ceria dan tersengih2 sebab pakai baju baru...ehhehe... aku pon mulakan keja cam besa...bebudak dept dah sibuk perli2 usik2 aku.... lain macam je .... aku pon meleret je le.............. hik..hik......

tetiba ada mangkuk2 mana lak buat spoil aku pepagi.... geram nyeee..... dah le aku naik projek macam mak tiri..... bila aku sampai semua jadi kura2 masuk cengkerang...tak de plak nak melalak kat aku.... aku tunjuk je muka kat server room...bebudak IT kuar menjerit kat w.satation..." ni sapa yg nak mengamuk tadi...Aisyah dah sampai...apa nak komplain... komplain sekarang...jangan nak bising kat aku." ...lebih kurang cam tu le ayat si Faizul tu...hahahah... tapi semua nye senyap sunyi macam kena langgar garuda... nak je aku ketuk bebudak IT ni...ikut suke depa je... aku senyap je...berjalan ke mesin baru dan buat apa yg patut... lantak korang la nak ckp apa pon... bila aku ada kat situ tak plak berani nak ckpp.... memang le sah selama ni depa panggil aku singa betina... takut sungguh depa kat aku... hurm tak de le best sgt perasaan tu pon... sian kat aku kan.... kerana nak menjalankan keja aku secara telus dan tegas... aku dipinggir kan... huuhuhuhuh....... sedih gak.... tapi depa ni kalu ada tak puas hati tak pernah nak tanya atau mintak penjelasan...kenapa? boleh aku explain... setiap sesuatu tu dibuat..procudure ke apa ke.... mesti bersebab...bukan suka2 je... hish...depa ni nama je engineer2 , arkitek le.... belajo kat mana tah..... ikut nak sedap mulut je nak bercakap.... sekali aku cili baru tau.... baru jadi mak tiri btol!!!!!!!

nasib la aku ada bebudak IT yg mehami & so supportive...sebab depa tau... yg lain tu tak tau... lantak le....

petang ckit..bermula la kisah lawak paling best sepanjang aku keja kot...hahahahaha.....
sampai ke hari ni aku dok gelak sakit perut... junior engineer..... pompuan.. mmg la junior sgt baru grad.. innocent... first claass honour nyer student... tapi blur la kot...hahaha... hantar e-mail to all staff....baik punya tepek gambo dia...ngan ayat2 manja..suppose to send to IT guy... hahahaha..... sian btol tgk dak tu... kecoh satu opis... dekat 200 org receive that mail ..sampai ke top management le.... hurm... pastuh berantai2 le mail...perli memerli.... aku nak pecah perut ketawa... mmg kecoh... depa2 ni ckp ada yg mengilai gelak tak hengat kat projek...yg lain tak tahan bantai gelak beramai2....hahahahaah.. tapi yg best nyer depa ckp budak pompuan buat bodo je kot...hahahaha sah la... org genius ni mmg la something ckit.... yg budak IT ni dah hantar mail kat aku...mintak cuti ehsan seminggu pasal cover malu....hahahahaha... lantak korang la.....

aduhai.....

tadi k.Ida dtg.... kakak kesayangan aku... tak bleh nak borak lelebih... hubby dia ada sama...
nak citer pasal aku..dia tak tau lagi...dia dgn muka bercahaya2 tanya aku pasal..dia..... aku tahan je... ada gak yg aku menangis depan ni kang... tapi aku bukak citer lain.... dia mmg la amat memahami...setiap kata disulam dgn cerita pengalaman dan ayat2 nasihat yg sejuk hati kalau mendgr.... tapi sejak pindah ikut hubby dan berenti PJH aku dah terpisah ngan k.Ida....
aku bukak citer holiday2... mmg dari dulu dah plan nak cuti2 tapi tak menjadi je...
Dr. Sara pon dah abes further study kat Havard... dokter yg bedah tonsil aku last year..heheh... sibuk je k.ida plan nak g sana masa Dr. Sara ada kat sana... last2 g Australia... tapi malang nyer.. aku masih blom kuat lagik nak join depa nya family vacation... duit pon tak de... segan ar...
ni sibuk nak soh plan tour europe... aku bagi cadangan tempat je.. hehehe lama2 aku bole bukak tour agency sendirik kan... nak travell je aku kena plan kan....
baca readerst digest mlam tadi..huhuhu...best nyer Norway... g fjords... g artic circle....huhuhu... best nye... hurm...tapi cost of living tinggi... tak tau le mampu ke tak...hahahah... k.ida buleh la.. aku kalu suggest kat dia yg abeh grand je..hahaha...hubby dia buat muka... g langkawi je dia ckp... aku tukang gelak... k. ida mencebik.....hahahha..... satu dunia dah k.ida nak abeh tour.... tak puas lagik upe nye....

balik pada Dr. sara... dulu lagik besar dia ni dari aku...bole k.ida ckp...setahun kat harvard balik dah jadi jari kelingking.....wargh....wargh.... bior le btol... aku ni macam nak mati dah diet bper kilo je turun nya.... camne le bole senang je dia diet...jeles gilor aku..... hurm...makan sayur hari2 je... buleh ke...???? tah le... tak pe le... rezeki dia... ngan hubby2 dia skali balik jadi cicak kubing.. dok sana leh la.. susah nak cari mkn... kat sini.. MasyaAllah.... tak payah ckp le.....

tak pe...aku akan berusaha..... caiyok.....caiyok.... berusaha lah........
Tags: | Edit Tags
Thursday November 6, 2008 - 08:57pm (SGT) Edit | Delete | Permanent Link | 0 Comments

No comments: